cases werkwijze over ons blog contact

Bols.comOptimalisatie van conversie en gebruiks­vriendelijkheid

Bols is één van de oudste bedrijven in Nederland. In 1575 begonnen als distilleerderij, maar in de loop van de jaren uitgegroeid tot veel meer.

In het House of Bols aan het Museumplein in Amsterdam, kan je tegenwoordig een ware Bols Experience ondergaan; verdiep je in het productie­proces, volg een cocktail­workshop of neem professionele lessen aan de Bols Bartending Academy. Daarnaast verzorgt Bols allerlei evenementen, caterings, tastings etc.

Tot voor kort hadden al deze verschillende onderdelen een eigen website. Op dit moment is Bols bezig om dit alles in één website te vatten, waarop alle informatie te vinden is, maar waar ook producten en activiteiten makkelijk te kopen en boeken zijn.

Jager & Prooi is door Bols ingeschakeld om bij deze transitie te ondersteunen. Maandelijks nemen we een onderdeel van de website onder handen. Op basis van de bestaande content, functionaliteit en gebruikersdata voeren we aanpassingen binnen het ontwerp door om de gebruiksvriendelijkheid én de conversie te verbeteren. Tegelijkertijd updaten we het ontwerp geleidelijk naar een nieuwe stijl.

Door onze designbeslissingen te onderbouwen met gebruikersdata, en na het doorvoeren van de aanpassingen de data te blijven monitoren, kunnen we verifiëren of de optimalisaties het gewenste resultaat hebben en eventueel bijsturen.

"Ik ben erg tevreden over de service van Jager & Prooi. Ze zijn pro-actief, denken goed mee vanuit het merk en reageren snel op vragen."— Lotte Govers (Online Marketing Manager, Lucas Bols)

Heb jij ook een website of app die beter kan qua conversie en gebruiks­vriendelijkheid? Neem contact met ons op om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen.Laat het ons weten